island är viktigast

Idag förgyller V75-tävlingar från Åby med Stig H i experthytten min torsdagskväll. Idag såg jag en sådan där nedräkningsskylt till Elitloppet. 17 dagar. Sjukt nära! Det finns fortfarande en hel del platser kvar i startfältet att fylla. Ska jag vara ärlig så är fältet klart för min del. Jag har sagt det förut och säger det igen; Brioni ska med som titelförsvarare om kretsen kring honom vill.

Iceland är med och självklart är det viktigast för min del. Förra året kändes han lite vaklande och "tråkig" men det känns som om han har tagit sig samman. Bara han får springa på sina villkor. Snälla - ge mig en kusk från Stall TZ! Elitloppet känns vassare än på många år och det ska bli grymt häftigt att uppleva.

Super Photo Kosmos är en underbar individ som vi har i en box i vårt stall. Jag har nog aldrig sett en mer trevlig och livlig avelshingst som dessutom har hunnit bli 15 år. I mina ögon så är det konstigt att han inte får en enda märr utöver Stefans egna. Han lämnar otroligt trevliga och fina avkommor till ett billigt pris. Jag vet att marknaden är benhård just nu - men ändå! Det finns mycket skithingstar och Super Photo har bevisat att han inte är en sådan.

- TravBruttan

Kommentarer
Postat av: Malin

Håller med dig om Super Photo, jag har en egen uppfödd nybliven 2 års märr efter honom och hon är lättlärd, otroligt trevlig och har helt enkelt aldrig gjort något fel. Att hon sen gnäggar och genast kommer till grinden när man ska hämta henne ger ju inte heller direkta minus poäng. Rekomenderar honom till alla som söker hingst, men inte många som fattar att nappa!

2013-01-02 @ 18:03:28
URL: http://malingranfors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback