Elitloppsskandal?

Idag avgjordes V75 på Gävletravet. Med åtta dagar kvar till det stora slaget så var det väl nästan självklart att någon eller några skulle bli inbjudna. Brioni, Caballion, Dileva Käll, Orecchietti, Classic Grand Cru och Oyonnax. Jag förstår mig på två, kanske tre av dess sex.

Man kan inte bjuda in massa hästar en vecka före bara för att det måste göras! Vårt absolut största svenska lopp kan inte vara ett vanligt gulddivisionsrace med försök och final. Jag tycker definitivt inte att inbjudningarna har skötts på ett bra sätt såhär i sluttampen.

Jag är inget större fan av Micke Nybrink men idag var han, Janne Hellstedt och Stefan M helt överlägsna i TV4:s sena sändning. Jag tror de flesta vet vad som sades och jag håller helt enkelt med till hundra procent.

Jag hoppas bara att dom bästa hästarna går till final och att jag får skåda någonting att minnas en lång tid fram över.

- TravBruttan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback