En montétanke

Det här med att få rida och köra lopp är inte alldeles enkelt. Jag påstår absolut inte att jag är någon världsmästare. Men förra året vann jag NM I Danmark. Jag vann Ryttar-SM på Åby med Delux Håleryd. Jag hade 12 segrar, 27 i segerprocent och red in en halv miljon. Ändå har jag bara en ordinarie som jag alltid rider. En häst. Jag jobbar åt en tränare som inte satsar jättestort på montén, men det ska inte spela någon roll. Det är svårt. De få tränare som tar ut sina hästar i monté har oftast sin ordinarie ryttare. Med lite hästar och lite lopp så blir det så. Tyvärr. För jag tycker definitivt inte att jag är dålig.
 
Långfredag. Blev faktiskt en halvdag för mig med, trots yrkesval. Rullande från stallet halv två. Man behöver sådana dagar någon gång sådär. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback