Tillbaka i hetluften

Det var länge sedan jag loggade in på bloggen. Jag var flitig här förut! Jag tycker väldigt mycket om att skriva, saknar det otroligt mycket från skoltiden. Jag känner att jag som hästskötare behöver använda min hjärna på något annat sätt ibland. Även fast jag nu kanske bara kommer blogga allmänt om livet. 
 
Jag jobbar fortfarande kvar hos familjen Melander. Jag trivs ohyggligt bra och skulle nog inte kunna se mig själv jobba åt någon annan familj faktiskt. Vi har otroligt kul på jobbet. Jag hoppas och tror att alla i teamet känner likadant. Jag håller till på Tarzans bror Mickes gård. Jag känner fortfarande att jag är en del av Stall TZ eftersom att större delen av mina passhästar står på Stefans träningslista.
 
För närvarande har jag åtta fina individer som jag jobbar med. Konvalecenter kommer och går, men dom som består är:
Trytoholdmeback
Pegasus Photo
Infrared
Fully Extended 
Tail Clearence
S.J.'s Photocopy
 
Alla hästarna är på gång och det är framför allt roligt att ha två fina 3-åringar. Trytoholdmeback debuterar på Sundbyholm nästa vecka. Tror dom flesta vet hur det brukar se ut när Tarzans hästar går sina första lopp... Men jag tycker att han är en otroligt fin häst. Han joggade 20,7 i kvalet men mig i vagnen. Borde kunna gå en låg 15-tid med en riktig kusk i jollen på tisdag... Dessutom ska jag montékvala Ira Chiara. Provrida henne imorgon så vi se hur det slutar.
 

Trytoholdmeback kvalade i april. Fotograf: Martin Langels/ALN
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback