två elitloppsplatser måste ju va klara

När man jobbar åt familjen Melander så får man oftast jobba med hästar efter Scarlet Knight (bilden), Super Photo Kosmos och Gigant Neo. Jag är mycket förtjust i dom två första. Dom lämnar, oftast, fantastiskt trevliga, lättlärda och fina individer. Jag har aldrig sett en elak häst efter Scarlet eller Super Photo! Gigantens hästar är också trevliga djur, men dom kan ofta vara lite vimsiga och ha lite väl bråttom ibland.



Två hingstar som jag också har lite koll på är Enjoy Lavec och Striking Sahbra. Den förstnämnde lämnar otroligt vackra avkommor med en mycket fin gång. Men. Ja det finns en stort men tycker jag. Dom är riktigt snurriga och ganska galoppbenägna. Jag är inte speciellt förtjust i dom. Striking Sahbra lämnar också mycket fina och trevliga avkommor, men dom vi har haft efter honom har varit lite veka i psyket. Jag vet att hästarnas mamma har precis lika stor inverkan som hingsten och att jag har hårddragit det lite. 

Extra V75 från Norge. Jag är mycket förtjust i deras voltstartsystem! Det blir inte alls lika stökigt och trångt för ekipagen när dom ska vända upp och allting flyter mycket bättre. Där har vi något att lära! 

Raja Mirchi och Commander Crowe skulle förgylla sista helgen i maj. Timoko har ingenting där att göra så som han såg ut idag. Punkt slut.

- TravBruttan

Kommentarer
Postat av: marinaginman.se

fin blogg du har! inte hittat hit innan men nu kommer jag fortsätta läsa ;)
har oxå en passis efter gigant neo, vimsig är det minsta man kan säga om han haha..
hur funkar det för dig när du jobbar och åker iväg o tävlar? funderat länge på hur andra hästskötare gör =S

2012-09-15 @ 23:39:32
URL: http://marinaginman.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback