jag hörde det tasslas om BG

När denna mening startades så visade klockan 21.04 och det är fortfarande ljust ute. Jag vet att varenda jävel ska tjata om snön som ska komma till helgen, men det bekommer mig inte. Våren är här! Som hästskötare så blir man nog extra glad över vackert väder. Allting blir så mycket enklare. Stort plus i kanten till att inte behöva spola ben och grejer!

Egentligen så förstår jag inte varför man väljer att anmäla ut till Lotterian i Italien. Timetosaygoodbye och Oracle har i varsit heat dragit nitlotterna bakom bilen; spår sju och åtta. Det är ju uppgjort redan från början. Jag tror den tredje snabblopparen laddar upp inför något annat trevligt lopp istället...

Hörde en liten historia om Tarzan och vår gröne (snart blå/vita) kusk. Förstnämnde sände ett sms och ville att grön kusk skulle hämta upp honom på vägen till Lindesbergs tävlingar idag eftersom det var riktiga "kanonlopp". Vår gröne kusk meddelande att han inte var kvar i Stockholm och skulle heller inte svänga förbi Enköping - riktigt synd!. En hel dag senare så förstod BG att Tarzan bara var på sitt vanliga skojhumör. Och nej - BG vann inte ett enda lopp denna dag...


Lufsen var i morse mäkta nöjd över sina nyinfunna vänner som hjälper honom med vinterpälsen!

- TravBruttan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback