en bana utan mysfaktor

Har en underbar söndagsmorgon. För mig som hästskötare så är söndagarna heliga. Man kan gå upp utan att behöva stressa ner till stallet på en gång. Jag tror att dom flesta känner till att arbetstiderna för en hästskötare kan vara rätt tuffa ibland. Eller ganska ofta. Men jag klagar inte. Jag är på min arbetsplats varje dag. För att jag älskar att vara där och det är där jag trivs som bäst. Det är där mitt liv är!

Jag vet att mina hemmabana är Solvalla, men ändå måste jag få klaga lite. Jag tycker att vi är ruskigt dåliga på att hylla våra aktiva inom sporten! På Färjestads måndagsprogram finns det två uppslag med en intervju för Månadens Hästskötare Mikaela Johansson som även pryder framsidan av programmet. Varför har inte huvudstadsbanan fixat sånt för?! Jag kan ibland bara känna att Solvalla kan bli en väldigt opersonlig banan på något sätt. En bana utan mysfaktor.

- TravBruttan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback