lärling blir proffs?

Har funderat mycket över det här med lärlingslicenserna. Från och med i år så ändrades reglerna som går ut på att om du kört fler än 100 lopp så är du ej välkommen i de vanliga lärlingsloppen längre. Du är "tvingad" att köra de vanliga loppen, eller Wången Cup-loppen som även är öppna för C-lärlingar.

Det måste finnas ett bättre sätt att lösa de här på! Jag tycker personligen att man lär sig mycket mer av att köra de vanliga loppen än lärlingsloppen, men konkurrensen är då stenhård. Det finns många unga, väldigt duktiga kuskar som helt plötsligt ska ses som proffskuskar. Inte rätt! 100-loppsregeln är inte helt rätt i mina ögon, ta bara Frank Nilsson som exempel. Under 2011 körde han 99 lopp. Precis tajmat för att i år sitta och köra lärlingsloppen. Hur rätt är det om man tänker efter?

ST vill ha in fler unga förmågor, men de finns andra sätt att göra det på. Jag tycker fortfarande att man ser samma kuskar varenda gång. Än så länge känns det inte som om att den nya regeln har gjort någon större inverkan. Kanske skulle det vara bättre med en åldersregel? Att det bara finns en lärlingslicens men att loppen stängs vid en viss ålder på kuskarna. Kanske skulle man kunna höja loppregeln till 200 lopp i stället? Det är ingen enkel fråga, men det är tufft för 20-åringar att konkurrera med proffskuskarna om uppsittningar. Man tappar lopp, rutin och pang så känns det lite som om att man är tillbaks på ruta ett igen. Bara för dessa duktiga lärlingar att hoppas på sin arbetsgivare i de vanliga loppen. Det kanske inte är så lätt det heller!


Sjukt konstigt hur beroende man kan bli egentligen. Beroende av en jävla telefon. I lördags lyckades jag med den fantastiska bedriften att tappa min älskade (redan väldigt trasiga) iPhone rakt ner i toaletten. Där har man ju allt! Internet med anmälningslistor, facebook, kamera, ficklampa, wordfeud.. Nu springer jag runt med en idiotisk Nokia som kan liknas med den klassiska 3310:an. Det finns inte ens Snake på den..

- Travbruttan


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mycket intressant och bra blogg!!:-)

2012-03-20 @ 21:54:37
URL: http://angelicaklockar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback