jag är som en söt häst

Kom och tänka på någonting som är lite småintressant här om dagen när jag stod och gjorde iordning hästarna. Egentligen så är dom ju så himla lika oss människor. Lata, tävlingsinriktade, sura, glada, knäppa, tråkiga. Precis som vi är.

Jag själv är mycket lik en av mina egna passhästar, Digital Sharpness. En medelstor ljusbrun märr efter Super Photo Kosmos och supermamman Honey Laser. En söt tjej som är jättetrevlig, så länge det är på hennes villkor. Skulle aldrig göra någon illa, men hon är jävligt vass och blir lätt sur. Hon gör alltid sitt bästa när hon tävlar, men vinner inte direkt ihjäl sig. Hon kan bli lite ängslig när hennes kompisar försvinner, men vid tävling rycker hon upp sig. Ah. Vi är nog exakt likadana hon och jag. Emma i hästform. Läskigt egentligen, men lite kul också.


En favorit - Digital Sharpness. Tror hon är snäppet sötare än mig dock..



Dagens minne blir det här;


En av de häftigaste dagarna i mitt liv. Minns allt som igår.

- TravBruttan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback