ume e en jävla bana

Två riktiga kanonlopp idag på Umåker. Jag trodde att Berth Johanssons Memorial nästan skulle bli roligare än Guldbjörken men så vart inte fallet. Jag tyckte mest synd om lille Harald som både Bergharn och Örjan ville köra över. Det gick ju i alla fall inge vidare för dom när mållinjen närmade sig.

Guldbjörken vart ett kanonlopp och 600 kvar började jag jobba in Oracle som gjorde ett bra lopp. Jag har tyckt att det har varit alldeles för mycket tjat om Sanity och Elitloppet, men idag visade han verkligen att det är där han hör hemma. Vilken underbar häst! Det är sådan utstrålning man vill se hos ett djur som trivs med livet. Ni minns väl när Malin Löfgren skulle ropa tillbaka hästen under Rixauktionen i Eskilstuna? Jag tycker att många tårar i travsporten kan vara överskattade men det var känslomässigt fantastiskt.

I går vann vår offensive kusk lopp på Rommetravet med Miva V.J. i lärlingsloppet. Har Mikaela säkrat en plats i finalen av Misty Trottnings lärlingsserie? På fredag har hon två chanser från vårt stall på Eskilstuna lunchtrav. Sensation?!


- TravBruttan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback