stefan och farbror är säkra

Okej. Nu måste vi ta oss igenom de dagar som jag visat min frånvaro i bloggen. I måndags tog jag mig en lite tripp till Mantorp för att rida Askhults Cevrin. En häst som lever på sin styrka, red direkt fram emot ledaren, gick i dödens hela vägen och var duktig som fyra i mål.
För att vara lite negativ. Mantorp är ingen rolig bana. På riktigt. De flesta funktionärerna låter skitgnälliga över minsta lilla, gormar och skäller mesta hela tiden tycker jag. Stallen är ju inte heller mycket att hurra över, trångt och eländigt. Klart cred till hästaffären. Den ligger dock utanför banan.

Åter igen till min livs historia. I går var jag på Eksils med min Sharpness. Red dessutom en lite konstig pålle som i alla fall fick sista pengen i ett tufft lopp. Märrn slutade femma efter en invändig resa och fick väl egentligen aldrig fritt. Idag gick min favorit Pleading jobb inne på Valla. Knepig häst är bara förnamnet. Men jag kommer aldrig ge upp den här hästen. Aldrig! Han sprang 18,5/2000 meter men det flyter inte riktigt för honom.. Digital Creation från stallet slutade sexa.
Behöver jag nämna Iceland? Stefan är ju underbar han också. Driver med allt och alla. Så klart han vill ha en elitloppsbiljett, därför körde han som han gjorde. En kusk som inte direkt är känd för att vilja tömma sina hästar om det verkligen inte behövs. Men jag tycker om hans sätt att vara mot journalister och reportrar. Även fast han är lite ful så kan man ju bara skratta åt honom.
- TravBruttan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback