nu är det allvar!

Sådär ja. Då var man hemma efter lite fördelsedagsfirande på Färjestadstravet. Mycket firande blev det kanske inte, men montéhästen jag red på gick kanon i dödens efter första felfria montéloppet på fem starter! Sullyhästen blev jättegenerad i sista sväng när en framför hoppade men så är det tyvärr. Vår häst som gick i samma lopp ägnade sig också åt fel gångart när bilen skulle iväg men var ändå sexa. Mycket framskjuta placeringar som rök!

Tre kanonhästar inbjudna till Elitloppet idag. Men framför allt två kuskar som definitivt kommer sätta färg på Elitloppet 2012! Rick Zeron som tränar och kör Windsong Geant redan bevisat detta då han körde 1.06,3 första femhundra metrarna. Richard Westerink bakom Timoko är också en offensiv kusk och vi vet att hästen kan gå i ett stentufft tempo hela vägen om så behövs. Nu börjar vi närma oss mina vänner!

På lördageftermiddag går Finladia Ajo av stapeln och är ett riktigt kanonlopp! Kan vi se årets Elitloppsvinnare delta..? NU ska jag duscha av mig dagen och försöka ladda om inför kommande vecka. Mantorp imorgon och Eskils på tisdag med min hederstjej Digital Sharpness. Heja Sharpiii!


- TravBruttan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback