under all kritik

Jag behöver knappt nämna vädret på huvudstadsovalen igår va? Helt sinnessjukt dåligt. Banan stängdes cirka en timme före första loppet skulle ut och defilera. Vi fick alltså jogga hästar på stallbacken och värma andra gången på innerbanan. Inte de bästa förberedelserna och jag är ingen banmästare, men är det normalt att man börjar jobba som en idiot och lägga nytt material på banan en timme före första loppet..?

En okej årsdebut för Peaceful Melodi från vårt stall igår som fick sista pengen. Annars var det väl True Advantage som stod för den bästa prestationen - helt klart! Hon är speciell, men vad spelar det för roll när hon vinner? Även Oracle gick bra till slut och Inhibited är en kanonhäst som är på gång rejält.


Svensk Travsport har gett svar på tal angående de ändrade karenstiderna som jag tidigare skrivit om. Deras uttalande ger inte direkt någon tillfredställelse utan jag blir bara ännu mer irriterad. Dom påstår att de olika doftämnena i produkterna kan ha smärtstillande effekt. Det låter löjligt och som om att dom har för lite att göra på jobbet om dagarna. Idioti.

- TravBruttan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback