jävligt förbannad

Nu är jag förbannad på riktigt! På flera håll faktiskt. Håll i hatten!

Läste på Svensk Travsport angående de nya förändrade karenstiderna. Nu får dom väl ändå ta och ge sig! Så jag ska inte få smöra in mina hästars ben med arnika eller blistra med speedway? Kylgel på ett svullet ben är inte heller okej då om hästen fått en spark i hagen dagen för start?

Nog för att man inte ska dopa hästarna men preparat som inte ens hör hemma hos ett djur. Men när man inte ens får hjälpa dom att återhämta muskler och ligament efter träning så känner jag att det blir lite fel. Jag menar ni ser ju själva. "Värmesalva". "Cool Spray". Låter det som om att hästen kommer bli 5 sekunder bättre för att jag lägger arnikagel och bandage dagen innan start? Nu har det gått för långt.

Utval av de nya hemskheterna som det blir 96 timmar på (lånat från travsport.se)

Arnika gel (Eclipse Biofarmab)
Arnika (Eclipse Biofarmab)
Bio Bee Natursalva (Bio Bee Natursalva AB)
Bioflog (Eclipse Biofarmab)
B.S. Double (Pharmacare Nova Oy)
Cai-Pan Liniment (Cai Pan AB)
Cool Spray (Hälsa & Helhet AB)
Dr. Schaette Balsam (Hälsa & Helhet)
Eclipse M.R.S ointment (Eclipse Biofarmab)
Equie-Arnicagel (Simplus AB)
Equie-Kylgel (Simplus AB)
Greenes Solution (SIUL Power)
Kamfersalva (Pharmaxim AB)
Liniment Blue (Eclipse Biofarmab)
Magic Ice (Pharmacare Nova Oy)
Pharma Blue Lotion (Pharmacare Nova Oy)
Pharma Clay (Pharmacare Nova Oy)
Pharma Herbal Clay (Pharmacare Nova Oy)
Pharma Strong (Pharmacare Nova Oy)
Racing Liniment (Emin Svenska AB)
Radital kylgelé (Trikem AB)

Jag är dessutom sur på ett (flera?!) annat håll. Jag har fortfarande inte fått tillbaka min iPhone. Hur ska jag klara mig fyra timmar till Bergsåker imorgon? Ett litet plus i kanten till Sundsvallovalen i alla fall. Lite tips till varje lopp i programmet uppskattas säkert av många! Kanske har varit så länge, men jag har aldrig fått ett program från Bergsåker förut så detta är nytt för mig.

Ja. Jag vet att det blir spegelvänt på min Photo Boot. Men i förstår principen.

- TravBruttan

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Håller med dig fullständigt. Nu mera är det tydligen bättre att åka och spruta sina hästar var och varannan vecka hos vet än att dra på lite liniment och på så vis lättare förebygga skador. Sjukt!

2012-04-12 @ 21:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback